6. feb. 2012

Tålmodighed sat på en prøve..

Der er stadig intet tegn på regelmæssigt veer, vandafgang eller syn af bettebarnet og nu er jeg nået til 41+2, dvs. 9 dage over tiden :( Men må værne med tålmodighed og acceptere at det er lille prut, der bestemmer hvornår den vil ud!
Så midt i min længsel på veer og fødsel har jeg kigget igennem mit stoflager og hvad man ellers kan bruge til mit næste projekt til pusletaske og køredragt. Jeg nærmer mig disse kombinationer. Kan dog ikke bestemme mig for hvilket af stof til lommer, det skal være. For det ene virker ret kønsneutralt, måske nærmere dreng-agtig og det andet lidt mere pige-agtig. Skal bare lige have det sidste stof hjem fra min veninde, der købte for mig og skaffe de sidste ting, som skråbånd og evt. yderstof, hvis jeg kan finde et super flot mønstret stof der matcher til voksdug, lommer og hanker.
Opskrift på pusletasken har jeg så venligt lånt fra Lara & Lil

Yderstof og/eller hanker

Lommer til bleer, tøj etc.

Voksdug til pusleunderlag 

Skråbånd til kanter

ELLER

Yderstof og/eller hanker

Lommer til bleer, tøj etc. 

Voksdug til pusleunderlag

Skråbånd til kanter

Køredragt er jeg kommet frem til denne kombination og vælger at gemme det fine ugle jersey-stof til heldragt str. 74-80, så bebsen får noget mere ud af dragten frem for det som foer i køredragt i kort tid.
Det bliver nok noget i blanding af Meedom/Minikrea mønster som udgangspunkt som billedet herunder :) Men der skal være med øre på hætten.


Fleece køredragt

 Jersey foer

 Ribkant

2 kommentarer:

Livet blandt stiletter og mursten sagde ...

Helt sikkert det første kombination med uglerne, det er fint med de farver.

Silja sagde ...

Hehe.. Havde ellers besluttet mig for den anden kombination og skid pyt at det er mere pige-agtigt pga pink i mønstret. :D Men skal lige overveje farven på skråbånd og yderstof - har fundet et yderstof, som jeg har liggende ude i opbevaringsrummet. Da havde et lille stykke af det herhjemme og havde glemt at jeg havde noget vintage stof i stærk kvalitet. Så det bliver nok det med petrol fløjl hanker og så en eller anden farve skråbånd-kant - måske også petrol eller samme grøn som den voksdug..Hvis der da fås? :D